كريزي مان

منتديات كريزي مان
 
الرئيسيةالبوابةس .و .جعضو غير مسجلبحـثالتسجيلالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 قصة حزينة..تبكي القلوب

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
قوت القلوب
شخصيه مهمه
شخصيه مهمه
avatar

انثى
عدد الرسائل : 1056
العمر : 32
تاريخ التسجيل : 11/05/2008

مُساهمةموضوع: قصة حزينة..تبكي القلوب   السبت مايو 31, 2008 9:36 am


[i]القصة صارت على إحدئ شواطئ الخليج

فيه اثنين شباب راحوا البحر جلسو على الشاطئ ومعاهم عشاهم. وهم جالسين
يتعشون جتهم عجوز كبيره في السن وقعدت تلقط الأكل المنثور على الأرض وتأكل.
ولما شافوها قالولها أنتي جوعانة قالت أنا هنا من الصبح وماأكلت شئ جابني
ولدي من الصبح وراح وخلاني وقالي راح أجي آخذك بعد شوي.المهم جابوا لها
عشاء وتعشت. وبعد ما تأخر الوقت شالوا أغراضهم وحسوا الشباب إن الوقت متأخر
والجو بدا يبرد ومايصير يتركون العجوز على الشاطئ لحالها في الليل وجاء
واحد من الشباب وقال لها عندك رقم ولدك نتصل عليه نخليه يجي آخذك . قالت
العجوز إيه معي الرقم في ورقه . ولما طلعت الورقه . ايش تتوقعوا مكتوب فيها
؟؟؟؟؟ مكتوب ( من يجد هذه المرأه يآخذها لدار العجزه) انصعقوا الشباب من
المكتوب في الورقة وجلسوا ساعة يترجون العجوز تمشي معاهم. ويحاولون فيها إنهم
يوصلوها أي مكان هي تبيه . أكيد العجوز رفضت أنها تروح معاهم لأن ولدها
وعدها إنه يجي يأخذها وتبي تستناه لما يجي.وكانت تقول ولدي راح يجي يآخذني
وأنا راح استناه . > >ماتدري المسكينه إن ولدها تنكر لها ورماها في الوقت
الي هي فيه محتاجه له.المهم راحوا الشباب عنها وأتركوها على أمل إن ولدها
راح
يجي يآخذها حسب وعده لها. فيه واحد من الشباب قعد يتقلب في الفراش وماقدر
يرقد يفكر في مصير العجوز المسكينه وقام من فراشه وغير ملابسه وركب سيارته
وراح للشاطئ. ولما وصل. شاف الاسعاف والشرطة والناس مجتمعين ودخل بينهم
شاف العجوز قد فارقت الحياه ولما سألهم عن سبب وفاه العجوز قالو له أرتفع
معها الضغط وماتت. ماتت من خوفها على ولدها يمكن يكون صار له شئ. ماتت وهي
تستنا ولدها يجي يآخذها. ماتت وهي بعيده عن أهلها. الله يرحمها برحمته
ويدخلها من أوسع ابواب جنته.أدعوا معي آمين







[/i]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
كرمالك
مشرفة القصص والرويات
 مشرفة القصص والرويات
avatar

انثى
عدد الرسائل : 4084
العمر : 31
تاريخ التسجيل : 25/01/2008

مُساهمةموضوع: رد: قصة حزينة..تبكي القلوب   السبت مايو 31, 2008 9:48 am

جميله بجد يا قوت تسلم ايدك يا عينى على الزمن الى يخلى الولد يهرب من امه ويسيبها تموت على شاطىء البحر فين ضميره وفين قلبه نسى امه فى لحظه نسى هو اتربى ازاى ولقى نفسه راجل مفتكرش منها اى لحظه حلوه هنقول ايه غير ربنا يسكنها جناته ويرحمها ويهدى هذاب الشاب لعل كل واحد يتعظ عشان ميزعلش اهله منه ابداااااااا تقبلى مورورى يا قوووت وبجد قصه جميله ولكنها ماثره جدااااااااا جزاكى الله كل الخيرررررر

_________________




الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
توتا الدسوقى
شخصيه مهمه
شخصيه مهمه
avatar

انثى
عدد الرسائل : 1202
العمر : 29
علم الدوله :
تاريخ التسجيل : 24/04/2008

مُساهمةموضوع: رد: قصة حزينة..تبكي القلوب   السبت مايو 31, 2008 9:17 pm

لا حول ولا قوة الا بالله
الواحد هيقول ايه حسبى الله ونعم الوكيل فعلا صدق اللى قال قلبى على ولدى انفطر وقلب ولدى على حجر
مشكووورة
يا قوت القلوب ياللى اسرتى القلوب
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
قوت القلوب
شخصيه مهمه
شخصيه مهمه
avatar

انثى
عدد الرسائل : 1056
العمر : 32
تاريخ التسجيل : 11/05/2008

مُساهمةموضوع: رد: قصة حزينة..تبكي القلوب   الإثنين يونيو 02, 2008 8:16 am




حبيبتي كرملة


اسعدني تواجدك

متسكرة جداااا يا قلبي


علي المرور الجميل ده


اما انتي يا توتا


يا قمر المنتدي


تحية خاصة ليكي ولمرورك


نورتيني واسعدني تواجدك


ميرسي يا قمرعلي


المرور الجميل

تحياتي ليكم

كرملة وحبوبة وفراشة المنتدي


وتوتا حبيبتي وفمر المنتدي
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
hazem14emam7
شخصيه مهمه
شخصيه مهمه
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 245
العمر : 30
المزاج : عالى
مزاجي :
تاريخ التسجيل : 18/05/2008

مُساهمةموضوع: رد: قصة حزينة..تبكي القلوب   الإثنين يونيو 02, 2008 9:59 am

صدق المثل اللى بيقول
قلبى على ولدى انفطر وقلب ولدى عليا حجر
لا حول ولا قوه الا بالله
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
قوت القلوب
شخصيه مهمه
شخصيه مهمه
avatar

انثى
عدد الرسائل : 1056
العمر : 32
تاريخ التسجيل : 11/05/2008

مُساهمةموضوع: رد: قصة حزينة..تبكي القلوب   الأحد يوليو 13, 2008 7:55 am

hazem14emam7 كتب:
صدق المثل اللى بيقول
قلبى على ولدى انفطر وقلب ولدى عليا حجر
لا حول ولا قوه الا بالله


الف مليون شكر علي المرور

يا اخي حازم

تحياتي اليك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
 
قصة حزينة..تبكي القلوب
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
كريزي مان :: 
الاقسام الادبيه والشعريه
 :: قصص وروايات
-
انتقل الى: